به گزارش خبرگزاری نوحچیخان، مورخ 21 اردیبهشت کنفرانسی با موضوع «رهبر بزرگ حیدر علی اف، ضامن برابری جنسیتی در آذربایجان» در نخجوان برگزار شد.

در این مراسم که بر اساس "طرح وقایع" مصوب کانون وکلای جمهوری آذربایجان برگزار شد، یاد و خاطره رهبر بزرگ حیدر علی اف و شهدای ما با یک دقیقه سکوت و سرود ملی جمهوری آذربایجان گرامی داشته شد. آذربایجان بازی شد.

در نخجوان همایشی با موضوع «حیدر علی اف ضامن برابری جنسیتی در آذربایجان» برگزار شد.

ویدئویی در مورد فعالیت سیاسی رهبر ملی حیدر علی اف و همچنین کارهای انجام شده در راستای تضمین برابری جنسیتی مشاهده شد.

انار باقروف رئیس کانون وکلای جمهوری آذربایجان به صورت آنلاین به همایش پیوست و ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان، برای کار همایش آرزوی موفقیت کرد. وی از اقدامات انجام شده توسط مقام معظم رهبری در راستای برابری جنسیتی، فعالیت های «اتحاد وکلای زنان» و اقدامات پیش روی کانون وکلا خبر داد.

انار باقروف در سخنان خود گفت: اقدامات معاضدت حقوقی در نخجوان دهم هر ماه ادامه خواهد داشت.

در این کنفرانس وصال حسن اف به عنوان رئیس کانون وکلای جمهوری خودمختار نخجوان، داشگین رحیم اف وزیر دادگستری، سعادت بکتاشی رئیس دیوان عالی جمهوری خودمختار نخجوان، عضو هیئت رئیسه کانون وکلای دادگستری نخجوان جمهوری آذربایجان، رئیس اتحادیه حقوقدانان زن دیلارا افراسیابوا، مردم جمهوری خودمختار نخجوان سخنرانی های کمیسر حقوق گونای رزایوا، رئیس کمیته دولتی در امور خانواده، زنان و کودکان رامیلا سیدوان و دیگران شنیده شد.

خاطرنشان شد که اساس سیاست جنسیتی موفق در آذربایجان توسط رهبر ملی کشورمان حیدر علی اف گذاشته شد.

گزارش شد که با ادامه قاطعانه اندیشه های حیدر علی اف توسط رئیس جمهور الهام علی اف، جایگاه و اعتبار زنان آذربایجان در جامعه بیش از پیش افزایش یافت. دولت آذربایجان با تعدادی از سازمان های بین المللی در زمینه ترویج جنسیت همکاری نزدیک دارد. در حال حاضر پروژه های مختلفی در باکو و سایر مناطق آذربایجان در زمینه مشارکت زنان در سیاست و مشارکت در فرآیندهای تصمیم گیری در حال اجراست. امروزه هر بانوی آذربایجانی گام های شجاعانه و فعالیت خستگی ناپذیر مهربان علیوا را نمونه ای از فعالیت های خود می داند. فعالیت‌های چند جانبه بانوی اول آذربایجان، مهریبان علی‌وا بر اساس آرمان‌های عالی و تنها منافع ملی ما است.

خاطرنشان شد زنان نخجوانی نیز از شرایط ایجاد شده به نحو احسن استفاده می کنند. زنان 50.5 درصد از جمعیت جمهوری خودمختار را تشکیل می دهند و 31 هزار و 803 نفر از آنها کار می کنند. این 31.80 درصد از جمعیت شاغل است.

پس از پایان سخنرانی به بحث و تبادل نظر پرداخته و به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

منبع:

https://nuhcixan.az/news/cemiyyet/83849-naxcivanda-azerbaycanda-gender-beraberliyinin-teminatcisi-ulu-onder-heyder-eliyev-movzusunda-konfrans-kecirilib

کد خبر 15361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =